Han Hoogerbrugge

piątek, 1 lutego 2008 by m.

Link do strony Hana Hoogerbrugge dostałem od zafascynowanej znajomej i momentalnie wpadłem. Już dawno nie widziałem czegoś równie odświeżającego.
Hoogerbrugge to tworzący w Rotterdamie malarz i autor animacji, od paru lat z powodzeniem posługujący się internetem, eksplorując nieograniczone możliwosciami tego medium. Jest jednym z niewielu znanych mi animatorów flashowych który potrafi wykorzystywać ograniczenia technologiczne narzucone przez sam program na własną korzyść. Poza genialnym, interaktywnymi, balansującymi na granicy absurdu animacjami jest również autorem ilustracji i grafik (które notabene można nabyć na jego stronie).


Największe wrażenie zrobiły na mnie cykle NAILS i HOTEL. Pierwszy z nich to tworzony na przestrzeni pięciu lat zbiór animowanych postaci zachowujących się w bardzo ale to bardzo niekonwencjonalny sposób - każda z nich to arcydzieło samo w sobie. Z kolei cykl HOTEL to interaktywny projekt łaczący w sobie elementy serialu telewizyjnego, gry komputerowej i ambitnego projektu artystycznego. Nieharmonijna fabuła, charakterystyczny klimat, surrealistyczne odniesienia i wiercąca uszy ścieżka dźwiekowa każe szukać inspiracji u Lyncha i Buñuela.

Poza projektami niekomercyjnymi zajmuje się on równierz produkcja reklamówek dla Diesla, Mitsubishi i wielu innych.
Wszystko i jeszcze wiecej do znalezienia na www.hoogerbrugge.com






Filed under , having

0 komentarze: